"לכו למתחרדים" • דירה חדשה בעפולה בפחות מחצי מליון

צבי הדס 1 Comment on "לכו למתחרדים" • דירה חדשה בעפולה בפחות מחצי מליון
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש העיר המייסד של ביתר עילית משה לייבוביץ שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם בתוכנית מדברים אקטואליה על נושא הדיור החרדי – לאן.

"אני למעלה מ-5 שנים דוחף קבוצות שיגיעו לפריפריה, בדרום ובצפון, איפה שאפשר לקנות שיתיישבו. זה הפתרון המיידי והנכון, במיוחד שאף אחד לא עושה שום דבר בנושא הדיור. לא נראה פתרון בירידת מחירי הדיור עד שלא תהיה כמויות גדולות של בניה בפריפריה".

אבל אין דרישה לגור לפריפריה
"גם לבני ברק לא היית דרישה. כולם רצו ירושלים. היום כולם רוצים לגור בעיר הזו. אין כזה דבר אין דרישה אלא צריך לראות איפה אנו מכוונים את המטרה".

העיר עפולה עלתה היום לשידור. לייבו: "יש הרבה שקנו דירות בעיר ולא יודעים על זה. לכו לשם".

אחד מתושבי העיר, משה דיסלר, עלה לשידור ואמר כי בבין הזמנים האחרון הגיעו 19 משפחות חדשות לשכונת גבעת המורה. תוך 4 שנים הגענו ל-140 משפחות.

לדבריו "בעפולה יש מוסדות שנפתחו לפני שנים בשביל פעילי הקירוב מכל האיזור. יש כאן חיידר בשיטת 'זכרו' ובית יעקב לבנות. ישנם 3 כוללים במקום של הקהילה ועוד שתי כוללים מקומיים".

והמחירים? "בבניינים הישנים הקהילה עשתה גדר של דירת 4 חדרים במחיר 350-380 אלף ש"ח כולל שיפוץ הדירה. החברים ממושמעים כי יש סנקציות של הקהילה. בבניינים החדשים זה מגיע לאיזור 450-500 אלף ש"ח. דירות ענק של 7 חדרים יעלו 580 אלף ש"ח ווילות במחיר של 800 אלף ש"ח".

זמן הנסיעה מעפולה לבני ברק עומד על שעה ורבע, יש קהילה לתפארת, והנוף של גבעת המורה יש בה נופים מדהימים – צפיה על עמק בית שאן.

משה לייבוביץ: "חוץ מסגן שר הבריאות ליצמן שנמצא בקשר עם קהילת ויז'ניץ בעיר ומסייע להם כל הזמן אין להם עידוד. אין לזהם אוזן קשבת לא אצל ראש העיר וגם לא במפלגה שלהם – דגל התורה שלא פתחה שם סניף בגלל אינטריגות".

בימים הקרובים תיסקר מפת ההתיישבות החרדית בפריפריה בתוכנית מדברים אקטואליה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה אני לא מאמין ש\קיימים מחירים כאלה בארץ שלנו